ّبسته بندی گوجه فرنگی

بسته بندی نوین محصولات کشاورزی

بسته بندی سه تکه نوآورانه‌ای که توسط شرکت Oji Fiber Solutions طراحی شده، سهم به‌سزایی در افزایش موفقیت تولید‌کنندگان گوجه‌فرنگی و محصولات کشاورزی داشته است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

بسته‌بندی، ابزاری برای موفقیت

فناوری انحصاری طراحی جعبه

مزیت‌های استفاده از بسته بندی کارتنی


بسته بندی نوین محصولات کشاورزی

بسته بندی‌، ابزاری برای موفقیت

بسته بندی نو‌آورانه‌ی طراحی‌شده توسط شرکت «OjiFS» برای محصولات کشاورزی و تازه‌، به تولید‌کنندگان گوجه فرنگی برای به دست آوردن بهترین قیمت و سهم فروش در بازار‌، و همچنین تعیین استاندارد‌های جدید در شاخه‌ی صنعتی خود‌، کمک کرده است. مدیران اجرایی شرکت‌های صادرات گوجه‌فرنگی در استرالیا معتقدند که بسته‌بندی جدید جعبه‌ی گوجه‌فرنگی برای آن‌ها در یک کلام نوعی پیشرفت است‌؛ چرا که نقش مهمی در حل بحرانی‌ترین مسئله برای تولید‌کنندگان‌، یعنی جلوگیری از آسیب دیدن محصول هنگام حمل و نقل به بازار را ایفا می‌کند‌.

بسته بندی نو‌آورانه‌ی شرکت «Oji»‌، سطح رقابتی طراحی در بازار بسته بندی و سهم بازار در فروش گوجه‌فرنگی‌های استرالیایی را بالا‌تر برده و حتی خرده‌فروشی این محصول را تحت تاثیر قرار داده است‌. علاوه براین حفظ کیفیت محصولات در این بسته بندی ارتقا یافته است‌. در گذشته‌، بسته‌بندی اهمیت چندانی برای مصرف‌کنندگان نداشت؛ اما امروزه‌، کیفیت و ماندگاری محصول خریداری‌شده برای مصرف‌کنندگان حائز اهمیت است‌.

تجربه نشان داده است که حتی کیفیت خوبِ محصول در یک بسته‌بندی ضعیف، باعث افت فروش می‌شود. بسته‌بندی ضعیف خریدار بالقوه را از تبدیل شدن به مشتری دائم‌، بازمی‌دارد‌.

طبق تجربه تامین‌کنندگان‌، استفاده‌‌ی پالت‌های رایج برای بسته‌بندی و حمل محصولات کشاورزی بسیار دشوار و زمان‌بر بوده‌ است. همچنین تعمیر و بازسازی این پالت‌ها همراه با تحمیل هزینه انجام می‌شده است‌. در جعبه‌های طراحی‌شده شرکت «Oji» برای حمل و نگهداری گوجه فرنگی‌، از مواد اولیه و فناوری بسته‌بندی کارتنی استفاده شده است‌.

ّبسته بندی گوجه فرنگی

فناوری انحصاری طراحی جعبه

در نمونه‌ی بسته‌بندی طراحی‌شده توسط شرکت «Oji‌»؛ قسمت زیرین کارتن‌، وزن محصول را تحمل می‌کند. شکاف‌های در نظر گرفته‌شده در لبه‌های کارتن‌، فشار وارده به گوشه‌های جعبه را تعدیل کرده. این شکاف‌ها موجب می‌شوند تا در مسیر حمل و نقل‌، کمترین آسیب به قسمت‌های کناری جعبه وارد شود‌.

همچنین در محل شکاف‌ها‌، پایه‌هایی طراحی شده که در حالتی که بسته‌بندی‌ها بر روی هم قرار می‌گیرند‌، در شکاف جعبه‌ی بعدی قفل می‌شوند. این چیدمان باعث می‌شود تا جعبه‌ها در حمل و نقل کمترین حرکت و لغزش را روی هم داشته باشند‌.

تمام این جزئیات باعث شده است تا محصول بدون هیچ‌گونه آسیب و ضایعات به دست مصرف‌کننده برسد. 

در بسته‌بندی میوه و سبزیجات تازه‌، تجربه‌ی استفاده از کارتن‌، امکان تامین بسته‌بندی مقاومی را برای نگهداری و حمل‌، فراهم ساخته است‌.

جعبه کارتنی برای بسته بندی میوه و سبزیجات

مزیت‌های استفاده از بسته بندی کارتنی‌

به‌جز تکنیک‌های استفاده شده برای بخش حمل و نقل‌، بسته‌بندی کارتنی با ورق‌های کاغذ کرافت، باعث جذب رطوبت محیط می‌شود و به حفظ کیفیت و ماندگاری محصول کمک می‌کند.

کارتن‌، رطوبت محیط و رطوبت محصولات را حتی در صورت شسته شدن جذب می‌کند. بسته‌بندی کارتنی باعث می‌شود تا محصولات بتوانند در اتاقک‌های سرد و ماشین‌های پخش با دمای زیر صفر دوام بیشتری داشته باشند‌.

مجموعه‌ی این عوامل تاثیر به‌سزایی در استانداردسازی و حفظ فضای رقابتی در صنعت میوه و سبزیجات داشته است‌.

در کنار این مزیت‌ها‌، تولید‌کنندگان از تاثیر چاپ رنگی بر روی بسته‌بندی کارتنی میوه‌ها ابراز رضایت کرده‌اند. آن‌ها از امکان نمایش برند خود و استفاده از طراحی گرافیکی‌، برای جذب مشتری استقبال می‌کنند‌. چاپ رنگی‌، بازار را تحت تاثیر قرار داده و ارتباط موثر‌تری با مصرف‌کننده برقرار می‌کند‌.

بسته‌بندی حرفه‌ای‌، نرخ شکایات مشتریان و نرخ مرجوعی اقلام را به‌طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. بسته بندی نوآورانه به ثبت برند در ذهن مصرف‌کننده و درنهایت فروش بیشتر کمک خواهد کرد‌.


منبع: ترجمه از وب‌سایت Packaging News