ساخت کاغذ در جهان

حقایق کلیدی درباره کاغذ

خریداران عمده‌ی کاغذ با تهیه‌ی محصولات گواهی‌شده توسط استاندارد‌های معتبر جهانی‌، از منابع طبیعی و زیست‌محیطی حمایت می‌کنند‌.

پوشش سبز زمین

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مناطق خالص جنگلی در دنیا

جنگل‌های قابل بهره‌برداری برای کاغذ

صنایع و رشد گازهای گلخانه‌ای

کتاب کاغذی یا دیجیتال؟


حقایق کلیدی در باره کاغذ

کاربرد فراوان بسته‌های مقوایی و همچنین استفاده از کاغذ در صنعت چاپ و نشر، آن را به یکی از در دسترس‌ترین و گسترده‌ترین منابع مادی در سراسر جهان تبدیل کرده است. از این منظر می‌توان گفت کاغذ بر جهان حکومت می‌کند. دانستن حقایقی در مورد این محصول می‌‌تواند نگاه ما را به نحوه‌ی مصرف تغییر دهد.

تحقیقات جدید، ‌حقایق کلیدی و یافته‌های آماری قابل تاملی را در حوزه‌ی اطلاعات پایه‌ای چاپ و کاغذ‌، منتشر کرده است‌. در این یافته‌ها‌، نقاط مختلف تامین و مصرف کاغذ به لحاظ ویژگی‌های بنیادین زیست‌محیطی‌، مدیریت بهینه جنگل‌ها‌، معادن‌، ارتباطات الکترونیکی‌، بازیافت و موارد دیگر مورد بررسی قرار گرفته‌اند‌.

مناطق خالص جنگلی در دنیا

🌲مناطق جنگلی خالص در ایالات متحده از اوایل دهه ۱۹۰۰ به‌صورت حفاظت‌شده در‌آمده و در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵‌، از ۷۵۴ میلیون هکتار به ۷۶۶ میلیون هکتار رشد یافته است‌. حجم خالص ذخایر روستایی‌، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵‌، بیش از ۱۰٪ افزایش یافته است‌.

🌲مناطق جنگلی کانادا‌، با ۸۵۷ میلیون هکتار در ۲۵ سال گذشته کاملا به‌صورت حفاظت‌شده باقی مانده‌اند‌.

جنگل‌های قابل بهره‌برداری برای کاغذ

در سطح جهانی‌، تنها حدود ۱۰٪ از جنگل‌های موجود‌، مورد تایید و بهره‌برداری هستند که اکثر آن‌ها در آمریکای شمالی واقع شده‌اند‌. در حقیقت‌، خریداران عمده‌ی کاغذ با تهیه‌ی محصولات گواهی‌شده توسط استاندارد‌های معتبر مختلف جهانی‌، حامل چنین پیامی هستند که از منابع طبیعی و زیست‌محیطی حمایت می‌کنند‌.

مناطق جنگلی دنیا

صنایع و رشد گازهای گلخانه‌ای

در صورت عدم کنترل صنایع سنگین و عدم پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات‌، رشد گاز‌های گلخانه‌ای در جهان‌، از ۱٫۶ درصد در سال ۲۰۰۷‌، به بیش از ۱۴ درصد تا سال ۲۰۴۰ خواهد رسید‌. در مقایسه با صنایع سنگین‌، صنعت پالپ‌، کاغذ و چاپ تنها ۱٪ از سهم انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده‌اند‌.

صنایع و گازهای گلخانه ای
 Figure 1: U.S. industrial greenhouse gas emissions in 2017 (million metric tons of CO2e)(3)

کتاب کاغذی یا دیجیتال؟

با وجود رشد روز افزون تکنولوژی و ارتباطات‌، ۸۱٪ از والدین معتقدند که مطالعه‌ی کتاب‌های چاپی برای فرزندان‌شان بسیار حائز اهمیت است‌. در حقیقت‌، نیاز به تجربه‌ی منحصر به فرد لمس کاغذ و مطالعه‎‌ی کلمات چاپی‌، همچنان به‌عنوان یک اصل در میان جوامع مختلف شناخته شده است‌.


منبع: Papnews | Twosidesna | Sciencedirect